Monday 14 September 2009

Cerita nini turun ke mama turun ke anak

Aha biar tah ku cakap informal kali ah? pernah kali kamu mendangar aku marah bila makanan nda abis?? cakap segala nasi dengan gunung emaslah, pembaziran lah. Ada sebabnya aku sensitive bila mangkuk nasi atu nda abis. Kisah di sebaliknya cane...

*Pada suatu hari time ku makan sama family ku time sahur*

Ada sebutir nasi ampai2 atas meja

Mamaku: Eh mun ninimu dulu ni lai abisne ya bekata2.

Aku: Ah? napa plg?

Mamaku: Mun ninimu ne ia becakap cane ne "Eh nasi patah tulang ku mencari kau ane". Di ambilnya tah tu nasi atu walaupun kamah2 lapas atu di makannya. Iatah mama selalu cakap abiskan nasi atu.. Dulu2nya payah kali ah mencari makanan ane. Ninimu balik tangah malam kan bagi makan mama adi beradi

Aku: owh padantah turun menurun complain bila orang nda abiskan nasi

Mamaku: hahaha iakah??
Aku: Awu~~

-End-

0 comments: